Saturday, 17 January 2015

Certot Patung : Yang gagal menang. Bahagian 2.






"Kau cuba la mengorat dia. Mana tahu kan, jodoh."
Aku ketip bibir. Kumpul semangat, kononnya. Aku memang dah lama ada hati dengan si Amelia ni. Tapi tu la, orang secantik dia kau bukannya hanya perlukan dialog ayat pembuka bicara biasa. Kau perlukan jugak semangat dewa cinta dari seluruh pelusuk dunia. Supaya tak la dari nak keluar ayat-ayat cinta, kau termencarut. Bila dah tarik nafas tiga kali, aku pun melangkah ke Amelia yang sedang duduk di meja depan perpustakaan tu.
"Hai." ujar aku. Yakin.
"Hai." balas Amelia sambil senyum. Masya Allah kaki aku kenapa macam tak jejak tanah ni. Steady Rizal steady. Kau boleh.
"Emm, tengah baca Novel FIXI ke tu?"
"Ha'a, tajuk Patung. Awak minat baca novel FIXI jugak ke?"
Terbaik. Aku memang minat baca FIXI ni. Boleh la jadi modal borak. Aku tarik kerusi. Dan dia tak pandang aku pelik. Cantik, aku lulus.
"Suka jugak. Saya selalu baca novel. Buat masa ni, FIXI la yang terbaik."
"Tu la. Saya dengan Boyfriend saya blablablablablablabla."


Telinga aku masa tu dah berhenti dah berfungsi sebagai telinga.
Ada boyfriend pulak si Amelia ni.
Dan untuk 30 minit itu lah aku cuma diam dan menjadi patung pendengar yang baik.
Fuck.

3 comments:

faqihjalil91 said...
This comment has been removed by the author.
SemarakSAGA said...

Thanks Mikael. Kau Tak pernah gagal untuk buat aku terkekek malam-malam, sorang-sorang. Counting days for next entry.

Mikael Sahaja said...

Hahaha sama-sama SemarakSAGA

Disclaimer

This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any types of graphic forms that are posted on this blog are indexed from personal purpose only. For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, video and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and i did not own the copyrights.

All of the graphics forms are linked with the original source. All of those pictures, video and graphic forms are not for any commercial use, i gain nothing for those forms of files.

Light 18sx contents.