Monday 12 May 2014

Impak Pemergian Nana dan Bagaimana Hampirnya Feeza Menggantikan Tempat Nana.


"Apsal entah perempuan suka sangat nak kacau aku. Aku dah la gemuk. Pastu, bukan hensem mana" Azim, 2007, Budak lelaki yang muka ada iras mat salih dan berbadan separa sixpack. 

    Jadi masa darjah enam tu maka Nana sudah takde. Dah pindah ke Perak (berambus ke Perak bagi gadis gadis yang jeles dengan Nana pasal diorang buruk). Maka persoalannya dini, siapakah yang bakal menggantikan tempat Nana? I mean, disayangi, disukai dan menjadi penanda aras kepada gadis cantik di sekolah? Ketahuilah, ianya tugas sukar di sekolah agama.

   Tapi, di sekolah harian biasa pun macam tu jugak. Nana ni punya comel, dah la ranking sekolah agama pun dia pegang, ranking sekolah harian pun dia sapu habis. Maka, kau boleh bayang kan macam mana angaunya si Izam (still remember him?) tu dekat sekolah harian dan jugak sekolah agama. Kalau zaman tu Nana dah tengok cerita cerita mat salih yang menampilkan watak seorang gadis nakal menjadikan lelaki yang meminatinya sebagai hamba, aku rasa sekarang Izam sudah boleh slow slow hantar surat resign berhenti jadi manusia.

   Aku? Pleasela. Kau ingat aku nak angau ke dengBy the way, semua orang mula berebut nak rampas takhta yang ditinggalkan oleh seorang Nana secara dalam diam. Aku cakap begitu sebab slow slow sorang sorang bila gelak bunyi hikhikhik. Sorang sorang acah acah nak baik baik dengan Azim (still remember him? Yang hensem sikit tu). Semua orang acah-acah nak jawab semua soalan yang ditanyakan oleh cikgu di dalam kelas. Semua perlakuan aneh ni aku dan Azim dan lain lain perhatikan sambil gelak kehkehkeh. Aneh sebab like hell ada impian nak gantikan Nana tu apsal? Gelak kehkehkeh sebab korang semua buruk.

    Except for this one girl.

     Feeza.

  Ataupun Siti Hafeezah Bt. Ahmad (nama ayah bukan nama sebenarnya atas faktor mahu menyembunyikan identiti beliau. Faham eh)

     Feeza ni aku boleh kata 1st runner up la nak gantikan si Nana. Sebab?

     Dia comel. 8/10

     Dia pandai. 8/10

     Dia putih. 9/10 (Saing saing Nana)

     Dia gelak hikhikhik (8/10)

     Dia free hair rambut lururs hapokla comel bila rambut dia gerbang gerbang sikit tatkala angin tiup (SeratusribujutatrillionDoubleSquare/10)

     Maka, dalam hampir belas belas orang yang acah-acah nak gantikan Nana tu, baik comparekan diri dengan si Feeza ni dulu pasal, kalau si Feeza ni pun kau takleh nak potong, maka jangan kau bermimpilah nak potong Si Nana Bidadari Syurga Dunia kami semua. Jangan mimpi!

     Elok saja kitorang nak letakkan penanda aras gadis cantik pada si Feeza ni, berlaku sebuah kejadian yang mengubah segalanya.

     Satu hari tu kitorang ada camp “Pelajar Cemerlang UPSR” selama tiga hari dan diwajibkan semua pergi. Maka, kau aktif tak aktif, nak ke taknak maka kau wajib jugak kena pergi camp ni selama tiga hari. Untuk pengetahuan, aku rasa ini 1st time jugak untuk Feeza join camping. Korang tahukan antara impian orang lelaki adalah untuk melihat gadis impian (amboi dah panggil gadis impian dah time ni) tatkala mereka baru bangun pagi tanpa mandi? Nak tengok comel ke tak comel. Tahukan?

     Maka, pagi Sabtu, kami dikejutkan untuk solat subuh, dan sebaik lepas solat subuh, terus kena kumpul dekat padang buat senaman apa entah tak ingat. Tapi menyampah dan mulut aku tak habis habis maki abang abang fasi tu bodoh kejut orang pagi-pagi buta orang ngantuk ni hari Sabtu kot Sudah berapa banyak kartun aku sudah miss.

     Jadi, untuk mengelakkan dari rasa mengantuk berterusan, mata aku tercari-cari kelibat Feeza. Mana tahu, dengan kelibat Feeza mata aku mampu celik, mampu segar, mampu membuatkan otak aku cair dan pandai sekaligus berjaya mendapat 5A untuk UPSR nanti. Mana tahu.

    Dan aku nampak Feeza.

    Dia cantik.

    Muka pun ala ala comel pasal orang mengantuk. Emm awak bukan morning person ke awak. Emm.

    Sekali, aku tengok rambut dia.

    Aku terkejut.

     Sebab ada banyak serangga halus tengah duk asyik seronok terbang atas kepala dia.

     Aku tak tahu tu apa. Tapi korang tahukan tu benda apa? Yang selalu terbang lincah atas kepala kita tu time pagi-pagi.

     Aku tahu tu bukan kutu. Tapi time tu, aku tak tahu. Kami semua tak tahu.

     Aku bisikkan kepada Azim

     “Eh eh, kau tengok atas kepala Feeza. Apa tu?”

     “Apa? Mana? Eh ha’a la. Apa benda tu?”

     “Kutu ke?” tanya aku balik

     “Ha’a la. Eeee, cancel la cancel”

     “Apa cancel?”

     “Cancel la nak meminang dia. Busuk. Mesti malas shampoo rambut”

     Aku angguk sebab time tu, aku pun yakin benda tu kutu (walhal memang tak), maka yang time tu Man Gelabah ada sebelah Azim.

     “Apsal? Apsal?” tanya Man Gelabah kepada Azim

    “Takde, rambut Feeza. Kau tengok atas kepala dia tu. Banyak gila kutu terbang terbang”


     Dan, korang kena tahulah. Man Gelabah ni nama dia Man Gelabah bersebab.

     “Bapaklah Feeza, apsal rambut kau banyak kutu? Kau malas mandi ke?? Bapak busuk sial kau malas mandi!” jerit Man Gelabah. Kuat.




Dan.
Sampai sekarang Feeza benci tahap mencarut-carut dekat si Man Gelabah tu.









Sebab, Feeza bawak nama Feeza Kutu sampai la dia pindah sekolah masa form3.

Kesian.

3 comments:

Unknown said...

Langau ke?
Aku takde pun benda benda terbang atas kepala pagi pagi.

Kesian Feeza Kutu.

Unknown said...

aku pun syak langau kot. kesian feeza.. kekeke..

Mikael Sahaja said...

Juno : Aku pun rasa langau. Tapi, time tu ianya adalah kutu.

Ha Md : Aku pun rasa langau. Hahaha

Disclaimer

This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any types of graphic forms that are posted on this blog are indexed from personal purpose only. For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, video and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and i did not own the copyrights.

All of the graphics forms are linked with the original source. All of those pictures, video and graphic forms are not for any commercial use, i gain nothing for those forms of files.

Light 18sx contents.