Sunday 24 August 2014

6 tahun selepas aku koyakkan buku Farah dan Izam koyakkan buku Nana.



November 2007 : Tingkatan Empat

“Izam, baik kau mengaku, memang kau jugak yang koyakkan buku si Farah tu kan masa Darjah Empat dulu? Sebab buku Nana dulu pun kau koyakkan jugak sebab perkara yang sama kan?” tanya Ajib seloroh.
“Buto ah mana ada! Buku Nana tu ye la aku koyakkan. Aku sakit hati time tu babi. Hahaha. Yang buku Farah tu sumpah aku tak tahu”
“Jangan nak nafi lebih la Izam. Yang boleh buat perkara-perkara luar jangka ni takde lain dah tau. Kau je Izam. Mengaku je la!” tembak Man Gelabah lagi ke Izam.
“Sumpah la weh! Bukan aku. Aku pun bukan suka sangat dekat si Farah tu”
“Habis tu, siapa je yang suka sangat ke si Farah tu?”
“Tak silap aku kan, engkau la Ajib. Aku ingat lagi masa kau bengang tahap mencarut bodoh bodoh bodoh dekat si Shah sebab kau nampak dia dengan Farah dating dekat padang. Plus, aku ada dengar cerita dia pernah mengaku dia tak suka budak gemuk. Mesti kau sentap!”
“Haha, itu memang aku sakit hati, tapi takdelah sampai nak koyak buku orang!”
“Eleh, benda memalukan memang takde sorang nak mengaku dia buat. Orang gila je nak mengaku,” tembak Izam pulak ke Ajib.
“Macam kau mengaku yang kau koyakkan buku si Nana tu ke Izam?” ujar Azim tetiba.
Meja riuh rendah dengan ketawa. Aku pun ketawa jugak. Nak cover.
Pelan-pelan, aku hirup teh o ais aku sambil telan sama kegelabahan takut dikesan perlakuan aku yang dulu.
Dalam hati, aku berdoa bila dah balik dari lepak nanti kepala diorang semua terhantuk ke mana-mana bucu meja lantas menghilangkan ingatan mereka terus pasal kejadian tu.




P/S:
Insiden aku koyak buku Farah : Sini
Insiden Izam koyak buku Nana : Sini
Insiden awak koyak hati saya : Sekarang

No comments:

Disclaimer

This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any types of graphic forms that are posted on this blog are indexed from personal purpose only. For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, video and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and i did not own the copyrights.

All of the graphics forms are linked with the original source. All of those pictures, video and graphic forms are not for any commercial use, i gain nothing for those forms of files.

Light 18sx contents.