Monday, 28 October 2013

Kalau bercinta itu macam install Anti-Virus.



Kan bagus kalau install Anti-virus itu sama macam bercinta,
Sebab kita perlu jumpa trial sebelum kata kita suka,
Dalam 30 hari itu kita akan cuba,
Kalau lepas install dan berlayar bersama,
Komputer jadi lag macam gila,
Virus masuk ikut suka,
Anti-virus banyak kaku tak buat apa,
Kau boleh uninstall dan cari semula,
Yang sesuai, yang kau fikir serasi tatkala bersama.
Sampailah kau jumpa Anti-virus yang kau suka.

Dan bila kau jumpa Anti-virus itu,
Yang  mampu buat komputer kau tak kaku,
Yang mampu buat komputer kau makin laju,
Yang virusnya belum sempat masuk dah diberitahu,
Yang buat kau betul-betul jatuh cinta dan mahu bersama selalu,
Kau senang hati dan biarkan ianya terus berlaku,
Sehingga timbul pula masalah lagi satu,
Sebab bila cukup 30 hari dia akan tanya kau sesuatu,

“Bila awak nak masuk meminang saya ni?”
Dan dia akan tanyakan soalan yang sama berulang kali,
Berulang dan berulang sampai kau terpaksa tutup hati.





Sebab Anti-virus bukannya murah kalau nak beli yang Ori.

4 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

tak payah tunggu, masuk je meminang...

haha!

Mikael Sahaja said...

Tak boleh. Saya mana mampu lagi :(

EZAN IDMA said...

dah mampu belum nak beli "antivirus" ori tu?

Mikael Sahaja said...

Tak. Belum mampu lagi. :(

Disclaimer

This is a personal blog and everything written on this blog, based on own and personal thought.

The owner of this blog did not responsible for any comments that made in the comment sections. The owner is only responsible by his name as written by the sections.

This web blog does not store any file on its server. All movies, software, form of files, pictures and any types of graphic forms that are posted on this blog are indexed from personal purpose only. For download-able form of files/software/etc, it's just for demo and must be deleted within 24 hours. You are agreed with this term as clicking the download button.

Any pictures, video and graphic forms, are not copyrighted as the date taken from the search engines. As if its copyrighted, all credit goes to the owner and i did not own the copyrights.

All of the graphics forms are linked with the original source. All of those pictures, video and graphic forms are not for any commercial use, i gain nothing for those forms of files.

Light 18sx contents.